CURVA BIRRO

Passionerat, subjektivt, poetiskt och välskrivet. Marcus Birro skriver om EM i fotboll. Prisbelönad, omstridd men alltid med tusen ton kärlek till fotbollen.

Curva Birro TV drar igång på tisdag!!

Publicerad 2016-06-04 11:09:39 i Allmänt,

Jag har sänt tv under lite olika former genom åren...

Jag har varit bisittare till Lennart Ekdal och Malou von Silvers i TV4. Jag har varit med om att starta och driva fina Club Calcio i samma kanal. 
Under ganska lång tid medverkade jag i Svenska Fans stilbildande program Eurotalk.

Jag har varit programledare för Birros Bord.

Jag har vunnit På Spåret, suttit i morgonsoffor och snackat om nya böcker och skämt ut mig i Let´s Dance.

Igår var jag hos Nyheter24 och i deras helt nya, fantastiska tv-studio och vi provkörde vad som på tisdag kommer blomma ut som CURVA BIRRO.

Jag har haft ett turbulent år och att få den här chansen, att bli programledare för ett magasin med kärleksfullt fokus på fotboll, känns verkligen som en gåva.

Jag lovar att göra det så bra som jag bara kan.

Med fantastiska medarbetare och en väldigt professionell organisation känner jag mig sjukt taggad och glad att få dra igång allt detta.

Det blir alltså en daglig show under hela EM med större satsning och längre program de matchdagar då Sverige spelar.

Tisdag den 7 juni drar vi igång.

Missa inte.

Det kommer bli helt utan skyddsvallar. 

Nu åker vi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela